Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 11 decembrie 2013

Am primit un virus pe mail - ce fac cu el?

Azi am primit un mail de la WhatsApp, care imi spunea ca un prieten mi-a trimis o imagine si daca vreau sa o vad sa deschid atasamentul. Pentru mine a fost clar ca e o forma de virus/malware, insa pentru Kaspersky nu. Al meu antivirus din firma nu a reactionat, cum facea de obicei. Tacea si nu misca deloc. Am fortat un pic nota si l-am pus sa scaneze direct atasamentul, un zip in care era un fisier image.exe, insa a zis ca nu e nimic suspect de raportat.
Bun, mi-am zis, am un virus nou, ce fac cu el, unde il trimit, ca sa nu patesc buba in continuare? Primul lucru pe care l-am facut, a fost sa dau un mass-mail la toti din firma sa nu ii puna ala cu coarne sa deschida atasamentul, daca primesc un mail asemanator, apoi m-am apucat sa caut un formular de upload pentru fisierul suspect pe site la Kaspersky. Dupa cateva incercari am gasit unde pot incarca un fisier suspect de virus si l-am trimis. Procedeul e simplu, fisierul trebuie arhivat cu parola "virus", iar arhiva incarcata la ei pe site, cu cateva cuvinte in spatiul pentru descriere, ca sa isi dea seama oamenii lor despre ce e vorba. 
In aproximativ 5-10 minute am primit un mail de confirmare, ca tocmai am trimis la ei un fisier infectat cu Backdoor.Win32.Androm.bjeh, iar la urmatorul update al antivirusului, acest virus/malware va intra in baza de date cu fisiere periculoase recunoscute.
Poti si tu contribui la o detectie mai buna a fisierelor periculoase urmand tutorialul se mai sus. Nu te costa decat cateva minute sa incarci un potential virus, insa te poate costa mult mai mult timp si, posibil bani, o infectie cu un virus periculos, care nu a fost semnalat la timp.
Daca nu ai instalat un antivirus pana acum pe calculator/laptop, incearca Kaspersky, este unul dintre cele mai bune produse anti-virus/anti-malware. Eu il folosesc de 3-4 ani, atat acasa, cat si la serviciu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu