Faceți căutări pe acest blog

vineri, 9 august 2013

Cu cartusul pe teava

Il citeam pe Groparu mai devreme si mi-am adus aminte de ce am patit eu in armata. Eram coleg acolo cu oameni care au terminat facultatea in diferite domenii si toti am ajuns la transmisiuni. Unul era de la teologie, dar cel mai nesanatos la cap. A fost primul care a sarit gardul, in perioada in care nu aveam voie sa mergem acasa. Daca va intrebati de ce, nu a fost sa se imbete sau sa se duca la femei, a facut-o ca sa se joace toata noaptea Half-life si Counterstrike la o sala de jocuri. Altul era proaspat avocat si jucator de rugby la clubul Steaua, astfel incat, cand s-a imputit treaba, a solicitat transferul la unitatea de langa stadionul Steaua si era acasa in fiecare zi pe la ora 14.00. Ne suna din cand in cand, sa ne faca in ciuda ca noi stateam in unitate pana la 17-18, iar el se plictisea pe acasa. Cel despre care vreau sa va povestesc, era un smecheras, cu pile mari, care nu i-au folosit la nimic in marea parte a timpului pe care l-a petrecut in unitate. Unde eram trimisi noi, era si el, fie la trageri, la carat pamant sau la facut curat prin gunoaie.
Intr-o zi am plecat la trageri. Pentru cei care n-au trecut prin armata, e chiar frumos, insa trebuie sa respecti nste reguli: nu te plimbi cu arma incarcata prin poligon, nu indrepti teava ei catre colegi, la sfarsit, dupa ce scoti incarcatorul, te asiguri ca nu mai ai glont pe teava, chestii de genul asta. Ei bine, smecherasul meu se hlizea si tot se prefacea ca trage spre noi, cand nu se uita superiorul la el. A venit si randul lui sa traga, efectiv, spre tinte in poligon. Acum poligonul avea, sus, niste placi de beton, ca niste placarde, puse special ca gloantele sa nu ajunga departe, daca cineva tragea mai sus de tinta. Cred ca va dati seama ca dobitocul a reusit sa scape arma din mana in sus, dupa ce setase in mod gresit pe "foc automat" in loc de "foc cu foc". Si gloantele au inceput sa ricoseze in placardele de beton, iar noi nu stiam pe unde sa ne mai ascundem. Dupa ce s-a potolit si asta s-a intamplat destul de repede, si-a luat bumbaceala de rigoare si a fost indreptat spre locul unde se verifica arma de un sergent. Boul nu s-a lasat si a scos incarcatorul, fara sa se asigure ca nu mai avea glont pe teava. Binenteles ca un glont a ramas pe teava si iar si-a luat-o de la sergent. Daca pe oricare din noi asta ne-ar fi costat cel putin o zi la mica inchisoare a unitatii, el a scapat din cauza pilelor. La urmatoarele trageri, insa , nu a mai participat. Cel mai nasol la o tragere, era ca trebuia sa cautam la sarsit, prin iarba, toate tuburile cartuselor trase, care trebuia sa iasa la numar. Nu va mai zic unde am gasit tuburi si la ce distanta de zona de tragere ca nu ma credeti. Ca o incheiere la povestire, am ajuns sa lucrez acum chiar langa unitatea in care mi-am pierdut 6 luni din viata. Hai liberare!
P.S. Trusa de prim ajutor a sosit de dimineata si ne-am bucurat cu totii de ea. Este cea mai buna bere facuta in Romania pe care am baut-o pana acum. Multumesc Clinica de Bere !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu