Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 10 iulie 2013

Disneyland Paris

Nu cred ca as fi fost la Paris, daca nu era fiica mea, pentru ca am fost acolo mai mult pentru ea, sau mai bine zis, pentru ca ea sa vada lumea minunata care se gaseste in spatele portilor de la Disneyland Paris. Pana acolo, ajungi din oras cu RER A, pentru ca parcul este situat in afara Parisului, in zona numita Marne-la-Vallee. Odata iesit din gara, am trecut prin punctul de control al bagajului si m-am indreptat spre parcuri. Spun parcuri, pentru ca sunt de fapt doua: Disneyland si Studiourile Disney. Daca primul este facut special pentru copii, al doilea satisface si gusturile oamenilor mari. Dar sa le luam pe rand:

- Disneyland are la intrare o gramada de magazine pe stanga si pe dreapta strazii principale, chiar si restaurante. La capatul ei este un rond, unde am asistat la parada personajelor ( are loc in fiecare zi pe la ora 16 sau 17 ), apoi am trecut printr-un castel si am ajuns in zona centrala, unde am gasit un carusel, apoi am vazut-o pe Alba ca zapada si cei 7 pitici, Pinochio, Peter Pan, Mickey Mouse, ne-am plimbat pe apa in zona 35 printr-un castel unde dansau o gramada de personaje din desene animate, apoi am luat trenuletul din gara  (punctul 28) si ne-am plimbat in jurul parcului cu el. Nu am apucat sa vedem labirintul, sa ne dam cu elefantul zburator, sa ne rotim in cescutele de ceai ale palarierului nebun. Zona aceasta a parcului se numeste Fantasyland si este fantastica.
Ne-am mutat, apoi, in zona Adventureland, unde l-am intalnit pe Jack Sparrow si am intrat in castelul lui (va recomand sa nu il ratati, este superb: imaginati-va ca ajungeti sub pamant, iar tavanul si tot ce va inconjoara arata ca o insula de pirati noaptea, cu tavanul ca un cer innorat prin care se vad stele). Am incercat apoi sa vizitam templul lui Indiana Jones, insa era inchis pentru renovare, asa ca ne-am indreptat spre urmatoarea zona, Frontierland, care era amenajata in genul filmelor western, cu zone unde puteai trage cu pusca in tinte, pentru 2 euro (printre putinele atractii pentru care trebuie sa platesti separat fata de biletul de intrare), o plimbare printr-o mina pe care am ratat-o din cauza cozii de la intrare, care era enorma (punctul 12) si un castel cu stafii in care fata mea nu a vrut sa intre. Deoarece era tarziu, am pierdut si plimbarea cu vaporasul, asa ca ne-am dus sa vedem si zona Discoveryland, care era facuta pentru cei mai mari, cu atractii pe teme de Star Wars (o calatorie superba cu nava spatiala pe langa Steaua Mortii din serie), submarinul capitanului Nemo, Toy Story, multe pe care le-am sarit din cauza ca era foarte aproape de ora inchiderii.
De altfel, va recomand sa luati bilete cel putin 3 zile ( 1 zi un parc primele doua zile si ultima zi, 1 zi doua parcuri ), sau chiar 4 zile pentru a putea acoperi toate atractiile.

- Studiourile Disney, pe care le-am vizitat a doua zi, nu erau impartite in zone. Am inceput din dreapta cu punctul 4, o calatorie cu covorul zburator al lui Aladin, apoi am facut greseala sa mergem in hotelul bantuit de la punctul 11. Noi credeam ca era vorba de niste fantome, insa plimbarea o faci cu un lift, care cade liber de la etaj, apoi urca iar rapid, de cateva ori. Calatoria asta a indispus-o foarte tare pe fiica mea si pe sotie din cauza senzatiei din stomac pe care o creaza caderea libera. Am mai vazut spectacolul lui Stitch, care i-a placut foarte mult familiei mele, un alt spectacol inspirat din filmul Cars, cu cascadorii facute live de profesionisti, explozii si urmariri printre blocuri. Ne-am plimbat cu un fel de trenulet in doua zone cu un fel de platouri pe care au fost facute cateva demonstratii de efecte speciale (punctul 12), apoi eu m-am dat intr-un mic semicerc (ca pedeapsa pentru hotelul groazei), care reproducea in stomac aproximativ aceeasi senzatie cu cea din liftul din hotel (punctul 9), ne-am rotit in masinute la punctul 6 si am asistat la atractia inspirata din Armageddon, foarte slabuta, daca ma intrebati pe mine. Si aici, punctul 5 era inchis pentru reparatii, iar la celelalte nu am mai apucat sa intram. Am vazut o parada tot pe la ora 17, cam cu aceleasi personaje si undeva, in dreptul punctului 13, am incercat sa luam autograf de la sirena Ariel, dar era prea mare inghesuiala si am renuntat.
Din punct de vedere al utilitatilor, la WC-uri nu era deloc coada la care ma asteptam, restaurantele, insa, erau superaglomerate, mai ales dupa parada, cand am mers noi. Cu aproximativ 70 euro am putut manca toti trei destul de bine, in regim "all you can eat", undeva la punctul M pe harta. Ne-am dat seama, la intrarea in restaurant, ca puteam sa facem rezervare si sa intram ceva mai repede (asta pentru cei care ma citesc si urmeaza sa ajunga si ei pe acolo, pentru noi era prea tarziu cand am aflat - desi eram a treia persoana fara rezervare, care statea la coada de la intrare, a durat cam 30 de ,minute sa intram la masa). Va recomand sa va luati apa in bagajul cu care mergeti, deoarece nu am prea vazut sa sa vanda asa ceva in parcuri (cu exceptia restaurantelor) si nici cismele nu am vazut.
Daca planuiti sa va luati bilete, luati-le de pe situl acesta, deoarece sunt mai ieftine decat de pe situl oficial. Eu le-am platit online (doua zile - 1 zi un parc - doi adulti si un copil - 250 euro), am printat mailul care mi-a venit de la ei si am fost langa gara de langa parcuri, la un chiosc de informatii, de unde mi-am ridicat biletele pe cele doua zile. Nu era coada la chiosc, iar biletele ma asteptau intr-un plic, cu numele meu scris pe el. A trebuit sa arat mailul si buletinul pentru a confirma ca sunt eu posesorul lor. Simplu, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu