Faceți căutări pe acest blog

vineri, 5 octombrie 2012

Ganduri de weekend

 - Trec zilnic pe langa un supermarket de cartier, mai mereu pustiu.In usa de intrare a magazinului sta zilnic tolanit un maidanez.Oare nimeni din conducerea magazinului nu face o paralela intre vanzarile proaste, faptul ca cei care intra in magazin sunt putini si potaia aia care zace tot timpul in usa lor? Nu? Ok, faliment placut le doresc!

- Am vazut toata vara oameni care au pe masina anvelopele de iarna.De ce? Din comoditate, unii, deoarece nu au timp sau bani sa le schimbe. Altii merg pe principiul " astea ce au? sunt rotunde si pe vremea mea nu existau de vara si de iarna separat ; luai un set si mergeai cu ele pana le toceai, apoi luai altele "
Da, va raspund eu, dar in ultimul timp tehnologia a evoluat. Astfel ca o anvelopa din anii 1990 - 2000 numai are aceeasi compozitie cu una din anii 2011-2012. S-au descoperit si folosit substante si siliconi care, adaugati in compozitia cauciucului fac ca anvelopa sa se comporte intr-un fel vara si altfel iarna.
Vara, anvelopa trebuie sa fie tare, sa aibe aderenta pe asfalt si suprafete umede, dar daca o folosesti iarna, vei vedea ca se intareste la temperaturi negative si vei patina cu ea pe suprafete alunecoase si zapada.
Iarna anvelopa nu trebuie sa se intareasca, pentru o aderenta mai buna pe gheata si zapada.
Acum, daca folosesti o anvelopa de iarna vara, vei constata ca ramane moale, se toceste repede si distanta de franare se va mari comparativ cu o anvelopa de vara. Asta inseamna ca veti lovi masina sau va veti pune in pericol viata si familia, precum si pe cei din jur.
Faptul ca anvelopele de iarna sunt obligatorii, nu le face potrivite si pentru vara. Eu cred ca textul legii trebuia sa indice si cand se dau jos anvelopele de iarna si se monteaza cele de vara. Dar e doar parerea mea.

- Am citit zilele trecute in ziare (da, mai exista inca ziare) ca, in urma unor controale, s-a descoperit ca grahamul si painea neagra sunt produse de unii fabricanti cu faina alba si coloranti. Foarte frumos ca sunt facute controale, foarte frumos ca ii amendeaza, dar sa ne spuna si noua cine face magarii, ca sa ii evitam. Acum stateam si ma gandeam, eu cumpar de obicei graham de la Hapi-Hap, care graham nu l-am mai vazut in magazinele de unde il cumparam. Oare este vorba de ei?

- Si sa nu uit, aveti grija in capitala in weekend sunt restrictii de circulatie.Mai multe detalii aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu